adres mail do wysyłania prac: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Materiały (PLIK PDF):
LEKCJA 19.06 - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 29.05 i 5.06 - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 22.05 - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 8.05 oraz 15.05 - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 24.04 - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 17.04 - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 3.04 - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 27.03 - KLIKNIJ TUTAJ.
Drodzy Uczniowie!
Zapraszam Was do przygody z komputerem, tym razem w Waszych domach. :) Jako powtórzenie zdobytych wiadomości przypomnijmy sobie na początek program graficzny Paint. Jest to program, który sprawiał Wam dużo radości. Ten temat to rozdział 4 w naszym podręczniku. Zajmiemy się stronami 40-44. Życzę Wam przyjemnej zabawy z programem!
Wszystkie te ćwiczenia są powtórzeniem poznanych funkcji tego programu. Każde ćwiczenie jest opisane w podręczniku, więc myślę, że nie będziecie mieli z nimi problemów. W razie problemów piszcie na dzienniku elektronicznym – chętnie pomogę. :)
Możesz pobrać te strony z podręcznika klikając na ten link.
Zrób folder PAINT (np. na pulpicie) i tam zapisuj wszystkie swoje prace.
Jak to zrobić? Naciśnij Prawy Przycisk Myszy na pulpicie, wybierz Nowy-Folder i nadaj mu nazwę PAINT.
Uruchom program Paint (Start - Akcesoria - Paint, lub w polu wyszukaj wpisz Paint).
Na początek przeczytaj informacje o Przykładzie 1 ze strony 40 a następnie wykonaj ćw. 1 ze strony 41:
-narysuj wybrany przez siebie krajobraz ze słońcem z lewej strony. Następnie zaznacz słońce i przenieś go na prawą stronę rysunku. Zapisz obraz pod nazwą "Krajobraz1" (Plik->zapisz jako->Pulpit)
Pomocą dla Ciebie może być ten film:
Jeżeli nie pamiętasz jak się zapisuje plik, to przejdź do strony 12 podręcznika (lub kliknij na ten link).
Wykonaj gąsienicę z ćw. 3 ze str. 42. Narysuj jeden element gąsienicy, wybierz zaznaczenie przezroczyste, zaznacz ten element i skopiuj kilkukrotnie. Dorysuj twarz. Pokoloruj gąsienicę. Zapisz obraz pod nazwą „Gąsienica”
Przeczytaj informacje w podrozdziale 2 (str 42), następnie wykonaj domek z przykładu 2. Zapisz go pod nazwą „Dom”. Jako finał naszej zabawy z programem wykonaj wieżowiec (ćw 5 ze strony 44). Zapisz go pod nazwą „Wieżowiec”.
To tyle. Mam nadzieję, że bawiłaś / łeś się bardzo dobrze tworząc nowe rysunki :)
Oprócz tych zadań możesz dodatkowo wykonać figury i przekształcenia pokazane na filmach. Każde ćwiczenie zapisz pod odpowiednią nazwą.