20 kwietnia 2023 r. zakończył się trwający 6 miesięcy projekt edukacyjny pt. „Magia gier planszowych” przygotowany i zrealizowany przez Edytę Baranek oraz Magdalenę Kocur. Głównym celem tego projektu było praktyczne zdobywanie wiedzy poprzez samodzielne wykonywanie gier planszowych przez uczniów klasy III a oraz III b.
Zanim uczniowie przystąpili do praktycznej realizacji projektu w trakcie zajęć z edukacji informatycznej zapoznali się z historią gier planszowych oraz wyszukiwali ciekawostek o grach planszowych. Uczniowie w kilku etapach samodzielnie oraz w grupach projektowali własne gry, ustalali zasady gry oraz jej przebieg.
Na zakończenie projektu wychowankowie wykonali prezentację multimedialną dotyczącą wcześniej zdobytych informacji oraz zaprezentowali wykonane przez siebie gry planszowe swoim koleżankom i kolegom z klas drugich.
Dzięki aktywnemu uczestniczeniu w projekcie uczniowie nauczyli się współpracy w grupach, samodzielności, wyciągania wniosków oraz prezentowania efektów swoich działań innym.
Mamy nadzieję, że taki projekt zachęci uczniów do grania w gry planszowe, dzięki grom planszowym dzieci rozwijają się zarówno fizycznie, usprawniając motorykę, jak i umysłowo. Kształcą zdolność mowy, czytania ze zrozumieniem oraz udoskonalają kompetencje matematyczne. Planszówki pomagają wyćwiczyć pamięć i rozwinąć wyobraźnię. Regularne granie jest też doskonałym treningiem logicznego myślenia.
Magdalena Kocur
Edyta Baranek