Michał Piwowarczyk z klasy 7a został laureatem XIX. Powiatowego Konkursu Wiedzy o Środkach Masowego Przekazu „Blogi, vlogi, czaty – oblicza informacji w erze cyfryzacji”.
„Zadaniem tegorocznej edycji konkursu było popularyzowanie wiedzy o komunikacji i informacji w cyfrowym świecie, nabycie umiejętności świadomego korzystania z treści dostępnych w mediach oraz wzbogacenie kompetencji w zakresie odpowiedzialnego i bezpiecznego funkcjonowania w świecie Internetu" (Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie - Filia w Myślenicach).
Fragmenty pracy Michała:
- „Zacznijmy od tego, w jaki sposób oraz jakie materiały powinno się zamieszczać w Internecie. W artykule „Kultura zachowań językowych w Internecie” autorka Alina Naruszewicz-Duchlińska poleca nam przeprowadzić pewnego rodzaju śledztwo na temat informacji o nas w Internecie. Eksperyment ten polega na tym, iż po wpisaniu w przeglądarkę internetową naszych danych, sprawdzamy, jakie informacje na nasz temat znajdują się w Internecie. Wynik śledztwa pokazuje, iż można znaleźć wiele informacji o nas jak i o materiałach udostępnianych przez nas w sieci. W związku z tym w Internecie powinno się umieszczać jedynie przemyślane treści, ponieważ jakakolwiek osoba może szybko wyszukać nasze artykuły i komentarze, wpisując tylko nasze dane. Dla ochrony przed zbyt łatwym dopasowaniem treści, na przykład na kontrowersyjny temat, do naszego prawdziwego imienia i nazwiska, niektórzy ludzie zamiast podpisywać się za pomocą prawdziwych danych podpisują się pseudonimami, które mogą opisywać charakterystyczne cechy danej osoby".
- „Teraz zastanowimy się nad konsekwencjami nieprzemyślanego zamieszczania informacji w Internecie. Po lekturze jednego z artykułów literatury konkursowej dowiadujemy się, iż niektórzy pracodawcy sprawdzają w Internecie informacje na temat osób aplikujących do pracy, w związku z czym złe opinie w Internecie oraz inne nieprzemyślane treści wstawiane na nasze profile mogą być problemem w znalezieniu pracy".
- „(...) w artykule Aliny Naruszewicz-Duchlińskiej „Kultura zachowań językowych w Internecie” czytamy, że nawet jeden nieprzemyślany komentarz, czy artykuł zawierający błędy, literówki, nieprawdziwe dane lub napisany niezbyt dobrze pod wpływem emocji, może zniszczyć nasz internetowy wizerunek, który kreowaliśmy przez długi czas oraz mieć negatywne konsekwencje w prawdziwym życiu".
Gratuluję uczniowi naszej szkoły, który jest nie tylko świetnym matematykiem i informatykiem, ale także znawcą mediów!
mgr Monika Wójtowicz
Strony o konkursie - link 1 oraz link 2.