11W czwartkowy poranek 9 maja klasy 4a oraz 4b wraz z opiekunami udały się na wycieczkę krajoznawczą do Sandomierza. Drogę do nadwiślańskiego miasta ubogacały opowieści nauczycieli wraz z pięknymi widokami budzącej się do życia przyrody.

- Przejeżdżaliśmy przez najmniejsze miasto w Polsce-Opatowiec, liczący 336 mieszkańców.

- Poznaliśmy historię podróży Karola Wojtyły do parafii w Niegowici, mijając pomnik młodego wikariusza.

- Dowiedzieliśmy się, że kiedyś bryłka soli była cenniejsza, niż złoto. Służyła między innymi do zabezpieczania żywności przed zepsuciem.

A to był dopiero początek wiadomości i ciekawostek, które usłyszeliśmy. Zwiedzanie Sandomierza rozpoczęliśmy od spaceru po wąwozie Królowej Jadwigi, która prawdopodobnie wędrowała tymi ścieżkami. Miejsce to powstało wskutek wypłukania lessowej skały. Dzięki działalności przyrody możemy teraz podziwiać układy korzeniowe drzew i krzewów.

Następnie udaliśmy się do Kościoła św. Jakuba, w którym poznaliśmy historię zakonu oo. dominikanów. Kolejnym punktem naszej wyprawy było przejście przez tzw. Ucho Igielne, jedyna zachowana furta, która była elementem murów obronnych. Od Przewodniczki dowiedzieliśmy się, że warto pomyśleć drobne życzenie przy przechodzeniu przez nie, ponieważ jest szansa, że może się ono spełnić :)

Nie tracąc czasu, udaliśmy się na kolejne zwiedzanie, tym razem zeszliśmy do Podziemnej Trasy Turystycznej, która w minionych wiekach pełniła funkcję składów kupieckich. Usłyszeliśmy historię o dzielnej Halinie Krępiance, która kosztem własnego życia, uratowała miasto przed Tatarami. Obecnie trasa liczy 470 m. Spacer zakończyliśmy na samym Rynku, wychodząc przez Ratusz.

Ubogaceni nowymi opowieściami i historiami wróciliśmy do Myślenic. Mimo zmęczenia byliśmy bardzo zadowoleni z przeżytych przygód. I już wiemy, że chcemy więcej takich wypraw.

Zapraszamy do galerii zdjęć :)