wroclaw 7a 24W dniu 12 czerwca 2023 roku całą klasą 7a pojechaliśmy, pod opieką Pani Anity Wygony- Wątor oraz Pani Katarzyny Twardosz, na dwudniową wycieczkę do Wrocławia. O godzinie 6:30 wyjechaliśmy z Myślenic.

Podróż minęła nam bardzo szybko i zanim się obejrzeliśmy byliśmy w MIEŚCIE SPOTKAŃ czyli we Wrocławiu. Zatrzymaliśmy się na Ostrowie Tumskim i razem z Panią Przewodnik ruszyliśmy zwiedzać pięć katedr, które tam się znajdują oraz zobaczyliśmy Bramę Kluszczaną. Następnie przeszliśmy przez Most Zakochanych i dowiedzieliśmy się o jego historii. Znaleźliśmy się na Ostrowie Piaskowym, gdzie poznaliśmy system rzek przepływających przez Wrocław.

Później przeszliśmy do głównej części miasta i weszliśmy do ogrodów Muzeum Narodowego im. Ossolińskich, gdzie dowiedzieliśmy się, że po II wojnie światowej Wrocław odziedziczył kolebkę kultury i sztuki ze Lwowa, dlatego też nazywany jest Małym Lwowem. Potem przeszliśmy do starego gmachu Uniwersytetu Wrocławskiego. Odwiedziliśmy Aulę Leopoldina i dowiedzieliśmy się o jej historii. Następnie wyszliśmy na Wieżę Matematyczną, na której widzieliśmy linię wyznaczającą południk lokalny o długości geograficznej wschodniej równej 17 stopni, 2 minuty i 5 sekund oraz Panoramę Wrocławia.

Następnie zwiedziliśmy Rynek, gdzie Pani przewodnik opowiadała nam o budynkach znajdujących się tam. Później przeszliśmy na plac, z którego widać było Operę i dawny Pałac Królów Pruskich. Pod koniec dnia poszliśmy kupić kilka pamiątek oraz zjeść obiadokolację, która była pyszna. Później zakwaterowaliśmy się w hotelu, gdzie mogliśmy wypocząć po wyczerpującym zwiedzaniu. Przy hotelu mieliśmy boisko i plac zabaw, gdzie pod czujnym okiem naszej wychowawczyni i pani Twardosz spędziliśmy miło czas.

Po przebudzeniu się następnego dnia, wyszliśmy na śniadanie w postaci stołu szwedzkiego. O godzinie 9:00 wyjechaliśmy, aby obejrzeć kolejny punkt naszej wycieczki czyli Panoramę Racławicką, gdzie lektor opowiadał ze szczegółami co się na niej znajduje. Następnie poszliśmy obejrzeć Halę Stulecia oraz Zoo, które jak się okazało jest największym ogrodem zoologicznym w Polsce. Na wstępie weszliśmy do afrykarium, które zachwyciło nas dużą ilością gatunków zwierząt. Zwiedziliśmy resztę ZOO poruszając się w małych grupkach. Ostatnim punktem naszej wyprawy, była grająca fontanna, która nas zachwyciła rytmicznym pokazem. Potem poszliśmy na pyszny obiadek. Na sam koniec wsiedliśmy do autobusu i pojechaliśmy do domu z pięknymi wspomnieniami.

Katarzyna Figuła, Alicja Mardaus, Szymon Hodurek

Fot. Katarzyna Twardosz

Film (autor Michał Sobczak) - kliknij tutaj.