Nauki przyrodnicze zajmują się badaniem otaczającego nas świata. Jedną z nich jest chemia, która koncentruje się na badaniu: z czego składają się substancje , co można z substancji otrzymać (czyli na poznaniu ich właściwości), jak substancje mogą być wytwarzane i dlaczego substancje mogą się zmieniać.
Uczniowie klasy siódmej dopiero od września tego roku rozpoczęli proces poznawania tej tajemniczej nauki jaką jest chemia. Na podsumowanie działu o składnikach powietrza przeprowadzona została praktyczna lekcjach podczas której uczniowie mogli samodzielnie przeprowadzić doświadczenia dotyczące tlenku węgla(IV) czyli popularnego dwutlenku węgla oraz tlenu.
Wykorzystanie doświadczeń w zdobywaniu wiedzy kształtuje postawy badawcze uczniów w przypadku, gdy są przez nich zaplanowane i wykonane. Uczniowie podczas zajęć mieli bezpośredni kontakt z wytworami chemicznymi, których właściwości mogli badać oraz sami je otrzymywali. Takie zajęcia dają możliwość rozwijania naukowego myślenia, dostrzegania związków przyczynowo – skutkowych, analizowania i wnioskowania.
Dobra atmosfera, pełna humoru i radości zapewne pomogła w poszerzaniu wiedzy chemicznej obecnych na lekcji uczniów.
Krystyna Oliwa