KLASA 6B:
LEKCJA 25.06 - KLIKNIJ TUTAJ oraz TUTAJ.
LEKCJA 23.06 - KLIKNIJ TUTAJ.
Załącznik 23.06- KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 19.06 - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 9.06 - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 5.06 - KLIKNIJ TUTAJ.
Opowiadanie "BURZA" - kliknij tutaj.
LEKCJA 2.06 - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 29.05 - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 26.05 - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 22.05 - KLIKNIJ TUTAJ.
Nagranie nr 1 - KLIKNIJ TUTAJ.
Nagranie nr 2 - KLIKNIJ TUTAJ.
Nagranie nr 3 - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 19.05 - KLIKNIJ TUTAJ.
Prezentacja - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 15.05 - KLIKNIJ TUTAJ.
Prezentacja - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 12.05 - KLIKNIJ TUTAJ.
Karta parcy - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 8.05 - KLIKNIJ TUTAJ.
Prezentacja - KLIKNIJ TUTAJ.
Karta parcy - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 5.05 - Temat: Bogactwo języka polskiego - KLIKNIJ TUTAJ
ĆWICZENIA nr 2,3,4,5,6 - KLIKNIJ TUTAJ
LEKCJA 28.04 - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 24.04 - Temat: Zasady interpunkcji - przecinek w zdaniu pojedynczym oraz złożonym - KLIKNIJ TUTAJ oraz TUTAJ.
Film - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 21.04 - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 17.04 - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 7.04 TEMAT: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o rodzajach oraz gatunkach literackich.- KLIKNIJ TUTAJ.
Ćwiczenia dodatkowe (od 1 do 4) - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 3.04 - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 31.03 - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 27.03 - KLIKNIJ TUTAJ.
KLASA 6A:
LEKCJA 24.06 - KLIKNIJ TUTAJ oraz TUTAJ.
LEKCJA 22.06 - KLIKNIJ TUTAJ.
Załącznik 22.06- KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 15.06 - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 10.06 - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 8.06 - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 3.06 - KLIKNIJ TUTAJ.
Opowiadanie "BURZA" - kliknij tutaj.
LEKCJA 1.06 - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 27.05 - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 25.05 - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 20.05 - KLIKNIJ TUTAJ.
Nagranie nr 1 - KLIKNIJ TUTAJ.
Nagranie nr 2 - KLIKNIJ TUTAJ.
Nagranie nr 3 - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 18.05 - KLIKNIJ TUTAJ.
Prezentacja - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 13.05 - KLIKNIJ TUTAJ.
Prezentacja - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 11.05 - KLIKNIJ TUTAJ.
Karta pracy - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 6.05 - KLIKNIJ TUTAJ.
Karta parcy - KLIKNIJ TUTAJ.
Prezentacja - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 29.04 - KLIKNIJ TUTAJ.
ĆWICZENIA nr 2, 3, 4, 5, 6 Z TEJ STRONY.
LEKCJA 27.04 - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 22.04 - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 20.04.Temat: Zasady interpunkcji – przecinek w zdaniu pojedynczym oraz w zdaniu złożonym. KLIKNIJ TUTAJ oraz TUTAJ.
LEKCJA 15.04.Temat: Zdania złożone – powtórzenie wiadomości. KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 8.04. KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 6.04
TEMAT: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o rodzajach oraz gatunkach literackich.- KLIKNIJ TUTAJ.
Ćwiczenia dodatkowe (od 1 do 4) - KLIKNIJ TUTAJ.
LEKCJA 1.04. KLIKNIJ TUTAJ.
Materiały (PLIK PDF):
LEKCJA 30.03 - KLIKNIJ TUTAJ.
Data dodania 24.03.2020
6a - 2godziny; 10.30-11.30, 11.30-12.30
Temat: Zwykli – niezwykli bohaterowie „Felixa, Neta i Niki oraz Gangu Niewidzialnych Ludzi”.
Przypomnijcie sobie najważniejsze informacje dotyczące lektury. Pomogą Wam w tym karty pracy, które otrzymaliście ode mnie w zeszłym tygodniu.
(Link do lektury: Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi - LINK
*Możecie też skorzystać z poniższych notatek:
„Felixa, Neta i Niki oraz Gangu Niewidzialnych Ludzi”
Elementy świata przedstawionego
1.Czas akcji: I połowa XXI wieku, kilka miesięcy: od września (pierwszy dzień roku szkolnego) do kwietnia (Wielkanoc).
2. Miejsce akcji:
Warszawa: Gimnazjum im. Prof. S. Kuszmińskiego, dom Polonów, mieszkanie Bieleckich, mieszkanie Niki, kawiarnia „Zbędne kalorie”, budynek Mexportu, Silver Tower,
Kocia Skała: zamek.
Zakopane i jego okolice: Gubałówka, Krupówki, pensjonat „Pod Zezowatą Owcą”, stok narciarski.
3. Budowa utworu:
Prolog. Dowiadujemy się z niego o napadzie Gangu Niewidzialnych Ludzi na bank.
Rozdział 1. Pierwszy dzień w szkole. Poznajemy trójkę głównych bohaterów. Felix i Nika doświadczają przemocy szkolnych dręczycieli: Marcela i Rubena. Razem z Netem postanawiają ich ukarać.
Rozdział 2. Megakorek. W Warszawie tworzą się korki. Trójka przyjaciół poznaje Manfreda – sztuczną inteligencję, którą wychował Net. Bohater odkrywa, że za pośrednictwem internetu Manfred wydostał się na wolność. Nie udaje się odzyskać wszystkich jego kopii. Jednak udoskonalony program radzi sobie z korkami
w stolicy.
Rozdział 3. Szkoła, w której straszy. Przyjaciele odkrywają, że w ich szkole zaczyna się dziać coś niesamowitego: pojawiają się zjawy. Przyjaciele za sprawą wizyty u wróżki madame Josephine rozmawiają z nimi. Okazuje się, że to duchy ofiar wypadku samolotowego, które proszą o pochowanie ich szczątków.
Rozdział 4. Zamek na Kociej Skale. Klasa tytułowych bohaterów udaje się na wycieczkę do zamku na Kociej Skale. Tam w tajemniczych okolicznościach spotykają gnoma, który zapowiada, że znajdą swój skarb.
Rozdział 5. Skarb babci Lusi. Przyjaciele szukają skarbu babci Lusi – pierścionka
z rubinowym oczkiem. Znajdują go wraz z innymi cennymi przedmiotami
w dawnych piwnicach kościółka. Skarb zostaje oddany przez tatę Felixa
do muzeum.
Rozdział. 6. Boże Narodzenie. Za sprawą świętego Mikołaja Nika dostaje się do domu Neta. Uczestniczy w świątecznej kolacji, podczas której dostaje od Neta srebrny pierścionek. Felix zaś daje babci Lusi w prezencie pierścionek z jej młodości.
Rozdział 7. Tajemnice Niki. Podczas klasowej wycieczki w góry dochodzi do zaginięcia Niki. Po jej odnalezieniu przyjaciele dowiadują się, że ma ona zdolności telekinetyczne. Dziewczyna odkrywa również przed przyjaciółmi swoją sytuację rodzinną: jest sierotą, mieszka sama.
Rozdział 8. Niezidentyfikowany obiekt latający. Przyjaciele postanawiają zrobić zdjęcia niezidentyfikowanemu obiektowi latającemu, który zobaczyli podczas poszukiwań Niki. Wykonane zdjęcia Manfred przesyła zaprzyjaźnionemu programowi AI – Vidoktorowi.
Rozdział 9. Niepokojące odkrycia. Tata Felixa identyfikuje na zdjęciach dzieci swój top top top secret – latalerz. Chce odzyskać wszystkie odbitki zdjęć tego projektu. Przyjaciele postanawiają dotrzeć do Vidoktora, który nie tylko ma pożądane przez nich zdjęcia, lecz także będzie skanował księgę prof. Kuszmińskiego.
Rozdział 10. Manfred. Manfred pomaga przyjaciołom w przygotowaniu się do skasowania plików mieszczących się na dyskach Vidoktora. Trójka bohaterów odwiedza w tym celu ratusz miejski, by poznać funkcjonowanie superkomputera.
Rozdział 11. Pięćdziesiąte piętro. Felix i Net udają się na pięćdziesiąte piętro Silver Tower. Kiedy Vidoktor skanuje poszukiwaną przez nich księgę, niespodziewanie pojawia się Nika. W budynku zaczynają się dziać dziwne rzeczy.
Rozdział 12. W pułapce. Emocje sięgają zenitu. Okazuje się, że za akcjami Gangu Niewidzialnych Ludzi stał Morten – program AI żyjący własnym życiem. Zamierza stworzyć idealny latalerz i zawładnąć światem. Na przeszkodzie stanęli mu Felix, Net i Nika, dlatego zamierza ich zgładzić. Przyjaciele uciekają na latalerzu sterowanym przez pana Polona.
Rozdział 13. Mars. Młodzi bohaterowie dostają odznaczenia od ministra spraw specjalnych. Wspólnie ze swoimi rodzinami świętują Wielkanoc. Oglądają też podróż robota na Marsa, któremu pomaga Nika, wykorzystując swoją niezwykłą zdolność.
Bohaterowie
Główni: Felix Polon, Net Bielecki, Nika Mickiewicz
Przedsta- |
Nika Mickiewicz |
Felix Polon |
Net Bielecki |
trzynastolatka, sierota, mieszkała w małym mieszkaniu w starej kamienicy, uczennica Gimnazjum imienia Stefana Kuszmińskiego w Warszawie |
trzynastolatek, syn ekonomistki pracującej |
trzynastolatek, syn malarki |
|
Wygląd |
szczupła, rude włosy, wesołe, zielone oczy, mały, lekko zadarty nos, okrągła twarz, martensy, spinka do włosów z zielonym oczkiem |
szczupły, blondyn, piwne oczy, bejsbolówka, okrągła twarz, sportowe ubranie, plecak pełen narzędzi, superzegarek |
wysoki, chudy, niebieskie, okrągłe, wyłupiaste oczy, duże usta, cera opalona, brązowe, rozczochrane włosy, prostokątne, czarne okulary korekcyjne, komputer, bojówki, trampki, bluza z kapturem |
Cechy, umieję- |
mądra, samodzielna, odważna, humanistka, ciekawa świata, wrażliwa, oczytana, rozważna, uczciwa, honorowa, odpowiedzialna, zaradna zdolności psychokinetyczne, czytanie książek |
mądry, uczynny, inteligentny, ambitny, spokojny, poważny, opanowany, trzeźwo myślący, racjonalny, rzeczowy, ciekawy świata, pomysłowy, serdeczny majsterkowicz, lubi konstruować nowe urządzenia, potrafi naprawić |
inteligentny, bystry, ciekawy świata, mądry, pomysłowy, leniwy, tchórzliwy, wrażliwy, świetny informatyk |
Drugoplanowi: rodzice Felixa: matka – ekonomistka pracująca w banku, ojciec – wynalazcakonstruktor, babcia Lusia,
rodzice Neta: matka – malarka, ojciec – informatyk, sztuczna inteligencja: Manfred, Morten i Vidoktor,
uczniowie: Aurelia, Celina, Marcel i Ruben, Lucjan,
nauczyciele: dyrektor Juliusz Stokrotka, wychowawczyni głównych bohaterów: Jolanta Chaber, informatyk: pan Eftep, historyk: pan Cedynia, matematyczka: pani Ekierka, biolog: pan Butler, chemiczka: pani Próbówka, fizyk: pan Antoni Czwartek, geograficzka: pani Konstancja Konstantynopolska, bibliotekarka: pani Małolepsza, woźny: pan Sylwester.
Epizodyczni: pani Lucynka – sprzątaczka z banku, pani Basia z kawiarni, pan Hieronim – przewodnik z zamku na Kociej Skale, madame Josephine, pan Sobolak – sąsiad rodziny Polonów.
3. Rodzaj literacki: epika.
4. Gatunek literacki: powieść fantastycznonaukowa
5. Wątek główny: próba rozwikłania zagadki Gangu Niewidzialnych Ludzi przez trójkę przyjaciół, wątki poboczne: pojawienie się duchów w szkole, poszukiwanie skarbu, szkolne perypetie głównych bohaterów, relacje rodzinne głównych bohaterów.
6. Poruszone problemy: przyjaźń, rodzina, problemy szkolne, przemoc w szkole, zagrożenia związane z rozwojem nowych technologii, zagadka do rozwiązania.
Następnie wykonajcie zadania. Odpowiedzi zapiszcie w zeszytach:
Zadanie nr 1
Wybierz po jednej informacji na temat każdego z głównych bohaterów, która stanowi o jego niezwykłości. Podaj sytuację, w której się ona ujawniła – odpowiedzi zapisz w zeszycie.
Przykład:
Felix był pomysłowy – potrafił codzienne przedmioty wykorzystać do niezwykłych zadań. Gdy trzeba było zabezpieczyć aparat fotograficzny przez wpływem pola elektromagnetycznego, użył gumy do żucia, puszki po koncentracie pomidorowym i gumowej rękawicy. Sposób okazał się skuteczny. Dzięki temu przyjaciołom udało się zrobić zdjęcia niezidentyfikowanego obiektu latającego.
Felix:
………………………………………………………………………………………………
Net:
………………………………………………………………………………………………
Nika:
………………………………………………………………………………………………
Jak sądzisz, który z bohaterów powieści jest przedstawiony negatywnie. Które z jego zachowań o tym świadczy?
………………………………………………………………………………………………
Zadanie nr 2
Na podstawie poniższych opisów odgadnij, o którego nauczyciela (opisanego w powieści) chodzi:
a) na jego lekcji nikt nie grał na konsoli ani nie czytał pod ławką romansów – ………….………
b) tylko z jego lekcji można było wyjść niezauważonym – ………….………….
c) nie lubiła spóźnień – ………….………….
d) odpowiadał za ustawienie dzwonków w szkole – ………….………….
e) robiła szczegółowe sprawdziany – ………….………….
Zadanie nr 3
Nadaj tytuły poniższym rozdziałom i wpisz ich właściwą kolejność (ponumeruj).
Jeśli możesz, wydrukuj kartę pracy i wklej do zeszytu. Jeśli nie masz takiej możliwości, zapisz dokument na komputerze
(Przykład: Pierwszy dzień w szkole) …………………………… |
(Przykład: Szkoła, w której straszy) …………………………… |
……………………………… |
• kradzież kieszonkowego • przestawienie czasu • Jolanta Chaber • moneta krzycząca Złodziej |
• Bolesław Łysy • wizyta w szkolnej bibliotece • Madame Josephine • szczątki samolotu |
• spóźnienia do szkoły • Manfred • czerwone światła dla geograficzki • zielone światła dla przyjaciół |
…………………………… |
…………………………… |
…………………………… |
• ferie zimowe • pensjonat „Pod Zezowatą Owcą” • zniknięcie Niki • zdolności dziewczynki |
• top top top secret projekt taty Felixa • furgonetka z napisem „Transport zwierząt” • zdjęcia na twardym dysku Vidoktora |
• wymiana sprzętu między Oskarem i Netem • nocna wyprawa Felixa, Neta i Niki • zdjęcia latającego talerza |
…………………………… |
……………………………… |
……………………………… |
• ostatni rząd w autobusie • zamek na Kociej Skale • gnom • skarb Świętopełka |
• wizyta św. Mikołaja • złoty pierścionek z rubinem • niespodziewany gość w domu Neta • złoty pierścionek z zielonym oczkiem |
• album ze starymi fotografiami Warszawy • budynek Mexportu • 2 godziny w szafie • tajemnicza skrzynia |
…………………………… |
…………………………… |
…………………………… |
• zwiedzanie ratusza • omówienie strategii • tajemnicza kobieta przy zimnej kawie |
• 51. piętro • kobieta-android • dach Silver Tower • latalerz |
• winda • cybermucha • księga profesora Kuszmińskiego |
…………………………… |
||
• Pluszowy Mściciel • współpraca ojców Neta • odznaczenie ministra |
Zadanie dla chętnych
Napisz opowiadanie o Twoim spotkaniu z jednym z bohaterów powieści. W swojej pracy wykaż specjalne zdolności wybranego bohatera.
Pracę możesz napisać na komputerze, w programie Word lub przesłać zdjęcie wypracowania.
(Proszę o przesłanie prac do 01.04.2020r. na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
W tytule wiadomości proszę o podanie klasy, imienia i nazwiska oraz tematu zadania
(przykład: kl. 6a, Anna Nowak, Opowiadanie )
Data dodania: 17.03.2020
Drodzy Uczniowie!
Na podanych niżej stronach znajdziecie ćwiczenia interaktywne dotyczące omawianych tekstów. Utrwalajcie, proszę, znajomość lektury. Myślę, że forma Wam się spodoba :-). Na każdej ze stron znajdują się również materiały do druku, gdybyście chcieli zamieścić rozwiązania w zeszycie.
Klasa 6 Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi:
Data dodania: 17.03.2020
Karty pracy dotyczące lektury Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi
Jeżeli nie ma możliwości wydrukowania kart, proszę o sporządzenie w zeszycie notatki według punktów zapisanych na danej karcie.
Zadanie
Wymyśl własny wynalazek, który:
- wymaga połączenia z Internetem
- może być użyty do przynajmniej dwóch różnych zadań
- opisz jego wygląd, zastosowanie (przynajmniej 10 zdań)
- stwórz hasło reklamowe dla wymyślonego przez Ciebie wynalazku
*wynalazek to coś wynalezionego, czyli nie może to być przedmiot, który już istnieje
Krótkie omówienie lektury - LINK
Do pobrania: