Niektórzy uważają, że grudzień to nie jest dobry czas na projekty terenowe. Nic bardziej mylnego: przełom jesieni i zimy nadaje się do tego idealnie. Doświadczyła tego klasa 8a, która dwie godziny lekcyjne spędziła w Parku Jordana pracując z różnego rodzaju mapami.
Uczniowie poznali ortofotomapę, mapę lidarową (laserowy model pokrycia terenu), znmpt (numeryczny model pokrycia terenu) oraz mapę orienteeringową (ISOM). Zaplanowali wycieczkę na Kudłacze, uwzględniając przewyższenia terenu, długość trasy i czas potrzebny na jej pokonanie. Przypomnieli sobie wiadomości o skali, wyznaczyli azymuty, oznaczyli swoją lokalizację na mapie turystycznej. A na końcu doświadczyli uroków biegu na orientację po najbliższej okolicy. Najlepsze zespoły zostały nagrodzone wysokimi ocenami z wybranych przedmiotów. Co ciekawe: obie zwycięskie drużyny nie były najszybsze, ale pracowały zespołowo i zgodnie z ustalonym wcześniej planem.
Zajęcia zostały zorganizowane z inicjatywy Rady Rodziców, stowarzyszenia Team Ingarden Education, a przygotowali i poprowadzili je Katarzyna i Maciej Urbaniakowie ze Stowarzyszenia Rozwoju Orienteeringu. Tematyka była zgodna z podstawą programową Edukacji dla Bezpieczeństwa.
Maja Ingarden